Παρουσιάσεις και Επαναληπτικά μαθημάτων (Γ΄ και Δ΄):

6 Φεβρουαρίου 2012

Κτητικές αντωνυμίες



Οι αντωνυμίες που φανερώνουν σε ποιον ανήκει κάτι λέγονται κτητικές.
 Π.χ.:
Το βιβλίο είναι δικό μου. (δυνατός τύπος)
Οι γονείς σου. (αδύνατος τύπος)
Το δικό τους αυτοκίνητο. (δυνατός τύπος)


Ο δικός μου (δικός σου, δικός του, δικός μας, δικός σας, δικός τους) κήπος.
Ο κήπος μου (σου, του, μας, σας, τους).
Η δική μου (δική σου, δική του, δική μας, δική σας, δική τους) σάκα.
Η σάκα μου (σου, του, μας, σας, τους).
Το δικό μου (δικό σου, δικό του, δικό μας, δικό σας, δικό τους) μολύβι.
Το μολύβι μου (σου, του, μας, σας, τους).
Οι δικοί μου (δικοί σου, δικοί του, δικοί μας, δικοί σας, δικοί τους) κήποι.
Οι κήποι μου (σου, του, μας, σας, τους).
Οι δικές μου (δικές σου, δικές του, δικές μας, δικές σας, δικές τους) σάκες.
Οι σάκες μου (σου, του, μας, σας, τους).
Τα δικά μου (δικά σου, δικά του, δικά μας, δικά σας, δικά τους) μολύβια.
Τα μολύβια μου (σου, του, μας, σας, τους).

  
Για να καταλάβω αν μια αντωνυμία γραμμένη με αδύνατο τύπο είναι προσωπική ή κτητική την αντικαθιστώ με τον αντίστοιχο δυνατό τύπο. Π.χ.:

Το σπίτι μου είναι μεγάλο.(Το δικό μου σπίτι έχει έναν όμορφο κήπο) - κτητική αντωνυμία
Με πήρε τηλέφωνο. (Πήρε εμένα τηλέφωνο) - προσωπική αντωνυμία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δείτε επίσης :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό!

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό! on PhotoPeach

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων!

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων! on PhotoPeach

Τα απίθανα... τριτάκια στο φούρνο της γειτονιάς!

Τα απίθανα... τριτάκια στο φούρνο της γειτονιάς! on PhotoPeach

Τα απίθανα τριτάκια στο Δισπηλιό !

Τα απίθανα τριτάκια στο νεολιθικό οικισμό του Δισπηλιού στη λίμνη της Καστοριάς (8-6-2012) on PhotoPeach

Τα απίθανα τριτάκια παίζουν Καραγκιόζη!

O Καραγκιόζης και η κυρά Παχυσαρκία on PhotoPeach