1. Βάζω το κατάλληλο άρθρο μπροστά από τα παρακάτω ουσιαστικά:
καμήλα φίλος πίθηκος
κηπουρός πίθηκος πατέρας
πατάτα αδερφός μωρό
μοσχάρι αδερφή κοπάδι
κοπέλα αδερφάκι αίθουσα
2. Διαβάζω το άρθρο που υπάρχει μπροστά από το ουσιαστικό και μετά γράφω
την κατάληξη ι, η ή οι που ταιριάζει:
οι κυνηγ_ οι αδερφ_ η πόλ_
το ποτιστήρ_ οι κίνδυν_ το παιδ_
η όρεξ το καλάθ_ οι δάσκαλ_
το κέφ_ το αστέρ_ η δύναμ_
η αδερφ_ οι κήπ_ η όρεξ_
3. Συμπληρώνω τα άρθρα η ή οι στα κενά των προτάσεων:
_ κούκλα που έχω είναι καινούρια.
_ πινακίδες της Τροχαίας.
Η λέξη τον γράφεται με ο στον ενικό αριθμό , αλλά γράφεται των με ω στον πληθυντικό |
_ μαθητές που έχει αυτή τάξη είναι καλά παιδιά.
_ ερωτήσεις που μας έκανε δασκάλα ήταν εύκολες.
4. Βάζω τον ή των
Πότισα …………. κήπο.
Έδεσα τα κορδόνια …….παπουτσιών μου.
Τα σκυλιά ……………… κυνηγών τρέχουν γρήγορα.
Έλυσα τις ασκήσεις ……….. μαθηματικών.
Η Ντόρα έχει γυρίσει όλο ………….. κόσμο.
5. Συμπληρώνω τα κενά με τα άρθρα της ή τις
Καθάρισα…………. λάσπες των παπουτσιών μου
για να μη λερώσω το σπίτι …………… γιαγιάς.
Πλύναμε ……….. πετσέτες ……….κουζίνας.
Η μητέρα σιδέρωσε ……… φούστες ………. αδερφής μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου