Παρουσιάσεις και Επαναληπτικά μαθημάτων (Γ΄ και Δ΄):

31 Οκτωβρίου 2011

Οι άθλοι του Ηρακλή - Η Λερναία Ύδρα και ο κάπρος του Ερύμανθου

Για να δούμε αν θυμάσαι το τελευταίο μάθημα που κάναμε στην Ιστορία! Προσπάθησε να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις :
1.   Τι ήταν η Λερναία Ύδρα και πού ζούσε;
2.   Με ποιον πήγε ο Ηρακλής μαζί να σκοτώσει αυτό το τέρας;
3.   Πώς κατάφεραν ο Ηρακλής και ο ανιψιός του να σκοτώσουν τη Λερναία Ύδρα;
4.   Τι έκανε ο Ηρακλής στα βέλη του αφού σκότωσε τη Λερναία Ύδρα και γιατί;
5.   Τι γνωρίζεις για τον τρίτο άθλο του Ηρακλή με τον κάπρο του Ερύμανθου;

27 Οκτωβρίου 2011

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου

Συγχαρητήρια στους μαθητές του Γ'1 και Γ'2 για την ωραία γιορτή. Μπράβο παιδιά !

26 Οκτωβρίου 2011

Η αφαίρεση

Θυμάμαι ότι
1 Δεκάδα = 10 Μονάδες άρα 10 Μονάδες = 1 Δεκάδα


Το 5 δεν αφαιρείται από το 2 . Δανείζομαι 1 Δεκάδα. 1Δ=10 Μονάδες .
Άρα 10 Μονάδες που δανείστηκα και 2 Μονάδες = 12Μονάδες . 12 - 5=7
Τώρα τις 10Μ δηλ. τη που δανείστηκα, την προσθέτω στις 2Δ.
2+1=3 . 4 – 3 = 1



42 – 25 =
  42
  25

  17


Αφιέρωμα : 28η Οκτωβρίου 1940


Τι γιορτάζουμε;
  • Τα ξημερώματα στις 28 Οκτωβρίου1940 η Ιταλία ζήτησε από  τον Έλληνα πρωθυπουργό ( το δικτάτορα Ι. Μεταξά) να επιτρέψει να καταλάβει στρατηγικές θέσεις στη χώρα μας . Ο Μεταξάς τότε απάντησε στον Ιταλό πρέσβη "Λοιπόν , αυτό σημαίνει πόλεμο."
  • Με το πρώτο φως της ημέρα άρχισαν οι μάχες σύνορα Ελλάδας - Αλβανίας.
Πρώτη Ιταλική επίθεση
28 Οκτωβρίου - 13 Νοεμβρίου 1940
  • Η Ελλάδα είχε λιγότερους στρατιώτες και λιγότερα μέσα.
  • Η γενική αντεπίθεση του ελληνικού στρατού στο μέτωπο της Αλβανίας άρχισε στις 14 Νοεμβρίου.
Ελληνική αντεπίθεση
14 Νοεμβρίου 1940 - Μάρτιος 1941
  • Η πρώτη μεγάλη νίκη του ελληνικού στρατού θα γίνει στις 22 Νοεμβρίου. Ο ελληνικός στρατός θα καταλάβει την Κορυτσά.
  • Ο ελληνικός στρατός συνεχίζει να νικά τον ιταλικό στρατό και να καταλαμβάνει τη μια πόλη μετά την άλλη στο αλβανικό μέτωπο.
  • Στην Αθήνα όλοι χαίρονται και γιορτάζουν τις νίκες του ελληνικού στρατού.
  • Όμως στις 6 Απριλίου αρχίζει η επίθεση της Γερμανίας στην Ελλάδα, σε άλλο σημείο των συνόρων. .

  • Στις 27 Απριλίου 1941 ο γερμανικός στρατός μπαίνει σε μια άδεια Αθήνα. Όλοι είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους.
  • Αρχίζει η περίοδος της Κατοχής, που θα κρατήσει μέχρι το1944.

  • Ο ελληνικός λαός θα υποφέρει αλλά και θα αντισταθεί στις πόλεις και στα βουνά εναντίον του κατακτητή . Κάποιοι θα εκμεταλλευτούν τη γερμανική κατοχή για να πλουτίσουν και θα πάνε με το μέρος των Γερμανών και των Ιταλών κατακτητών.
Ο πόλεμος μέσα από τη ζωγραφική






25 Οκτωβρίου 2011

Ονομασία συλλαβών και Συλλαβισμός

Ονομασία συλλαβών

Ανάλογα με τη θέση που έχει μια συλλαβή μέσα στη λέξη, ονομάζεται λήγουσα, παραλήγουσα και προπαραλήγουσα.
Λήγουσα λέγεται η τελευταία συλλαβή μιας λέξης: ποδήλατο, εφημερίδα, φυτρώνω
Παραλήγουσα λέγεται η προτελευταία συλλαβή μιας λέξης: ποδήλατο, εφημερίδα, φυτρώνω
Προπαραλήγουσα λέγεται η τρίτη από το τέλος συλλαβή μιας λέξης: ποδήλατο, εφημερίδα, φυτρώνω
Αρχική λέγεται η πρώτη συλλαβή μιας λέξης: ποδήλατο, εφημερίδα, φυτρώνω
Για να μπορούμε να πούμε ποια συλλαβή είναι η λήγουσα, η παραλήγουσα και η προπαραλήγουσα, πρέπει να ξέρουμε να χωρίζουμε σωστά τις λέξεις σε συλλαβές.

Συλλαβισμός
      Το χώρισμα μιας λέξης σε συλλαβές λέγεται συλλαβισμός.
Κανόνες συλλαβισμού:
Α. Για τα φωνήεντα
  1. Ένα φωνήεν μπορεί μόνο του να αποτελέσει συλλαβή μιας λέξης: Π.χ.: Ι-ω-α-κείμ, α-έ-ρας, έ-χω.
    Αντίθετα, ένα ή περισσότερα σύμφωνα δεν μπορούν μόνα τους (χωρίς φωνήεν) να αποτελέσουν συλλαβή.
  2. Τα δίψηφα φωνήεντα (ου, αι, ει, οι, υι), οι κύριοι και καταχρηστικοί δίφθογγοι και οι συνδυασμοί (αυ, ευ), στον συλλαβισμό λογαριάζονται ως ένα φωνήεν. Π.χ.: ου-ρα-νός, αί-θου-σα (δίψηφα φωνήεντα), αη-δό-νι, βόη-θα (δίφθογγοι), γυα-λί, νιώ-θω (καταχρηστικοί δίφθογγοι), αυ-το-κί-νη-το, ευ-λο-γί-α (συνδυασμοί αυ, ευ)
B. Για τα σύμφωνα
  1. Ένα σύμφωνο ανάμεσα σε δυο φωνήεντα συλλαβίζεται με το δεύτερο φωνήεν. Π.χ.: θέ-λω, έ-να.
  2. Δύο σύμφωνα ανάμεσα σε δύο φωνήεντα συλλαβίζονται με το δεύτερο φωνήεν, εφόσον αρχίζει απ' αυτά τα σύμφωνα ελληνική λέξη. Π.χ.: βι-βλί-ο (βλέπω), έ-στε-κε (στάση). Αλλιώς χωρίζονται και το πρώτο σύμφωνο πάει με το προηγούμενο φωνήεν, ενώ το δεύτερο με το ακόλουθο. Π.χ.: βαθ-μός (δεν αρχίζει ελληνική λέξη από θμ), περ-πα-τώ (δεν αρχίζει ελληνική λέξη από ρπ), έρ-χο-μαι (δεν αρχίζει ελληνική λέξη από ρχ)
  3. Τρία ή περισσότερα σύμφωνα ανάμεσα σε δύο φωνήεντα συλλαβίζονται με το δεύτερο φωνήεν, εφόσον αρχίζει ελληνική λέξη τουλάχιστον από τα δύο πρώτα σύμφωνα. Π.χ.: ε- χθρός (αρχίζει ελληνική λέξη από χθ: χθεσινός), ά-σπρος (αρχίζει ελληνική λέξη από σπρ: σπρώχνω. Αλλιώς, χωρίζονται και το πρώτο σύμφωνο πάει με το προηγούμενο φωνήεν, τα δε άλλα συλλαβίζονται υποχρεωτικά με το ακόλουθο. Π.χ.: άν-θρω-πος (δεν αρχίζει ελληνική λέξη από νθ), παν-στρα-τιά (δεν αρχίζει ελληνική λέξη από νσ).
  4. 4. Τα όμοια σύμφωνα χωρίζονται, γιατί δεν αρχίζει ελληνική λέξη από δύο όμοια σύμφωνα. Π.χ.: θάρ-ρος (δεν αρχίζει ελληνική λέξη από ρρ), άλ-λος (δεν αρχίζει ελληνική λέξη από λλ).
  5. Τα δίψηφα σύμφωνα (μπ, ντ, γκ, τσ, τζ) δεν χωρίζονται, γιατί αρχίζει ελληνική λέξη από αυτά. Π.χ.: α-μπέ-λι (μπαίνω), πέ-ντε (ντύνω), α-γκα-λιά (γκρεμίζω), κα-τσα-βί-δι (τσακίζω), τζί-τζι-κας (τζάμι).

Πλάνο μαθήματος ιστορίας

24 Οκτωβρίου 2011

Περιπέτειες στο πάρκο - Ο ψηλολέλεκας και η ξυλοπόδαρη - Σύνθετες λέξεις

Οι άθλοι του Ηρακλή - Το λιοντάρι της Νεμέας

Για να δούμε αν θυμάσαι το τελευταίο μάθημα που κάναμε στην Ιστορία! Προσπάθησε να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις :
    1. Γιατί ο Ευρυσθέας έστειλε τον Ηρακλή να κάνει τους δώδεκα άθλους;
    2. Πώς ήταν το λιοντάρι της Νεμέας, πού ζούσε και τι έκανε καθημερινά;
    3. Πώς ο Ηρακλής κατάφερε να σκοτώσει το λιοντάρι;
    4. Πώς λέγεται το δέρμα του λιονταριού που πήρε ο Ηρακλής και τι έκανε ο Ευρυσθέας όταν το είδε;

22 Οκτωβρίου 2011

Ασκήσεις

Συμπληρώνω με το σωστό τύπο του ρήματος
Κάθε Παρασκευή,ο αδερφός μου και εγώ ………………………. (καθαρίζω) το δωμάτιό μας.
• Οι γάτες …………………….(σκαρφαλώνω) στα δέντρα.
• Όταν παίζουμε κρυφτό ο Κώστας ………………………….(κρύβομαι) μέσα στη ντουλάπα.
• Εσείς …………………………………..(φοβάμαι) το σκοτάδι;
• Αυτοί ……………………………..(τσακώνομαι) συνέχεια και δε ……………………………(μιλώ) ο ένας στον άλλον.
• Εσείς πότε ……………………………………………(μετακομίζω) στο καινούριο σου σπίτι;
• Εσείς δε ……………………………….(χρειάζομαι) βοήθεια.


Συμπληρώνω τα παρακάτω κενά με τη κατάληξη -τε ή -ται.

Α) Το ιατρείο βρίσκε…… κοντά στην πλατεία.
Β) Από εδώ που καθόμαστε φαίνε…… το γήπεδο.
Γ) Μη μιλά…………. δυνατά, γιατί το μωρό κοιμά…………
Δ) Μη φεύγε…………… τόσο γρήγορα. Μείνε……………………….. λίγο ακόμα.
Ε) Αυτό το σπίτι δεν πουλιέ……………………. Θέλετε να δεί……………………… κάποιο άλλο;

Για να εξασκηθούμε λίγο στη γραμματική που μάθαμε...

Συμπληρώνω τα παρακάτω κενά με τη κατάληξη -με ή -μαι.
Α) Έρχο…….. να δού…. μαζί το παιχνίδι.
Β) Πήγα…. όλοι μαζί να δού….. ένα ποδήλατο για το οποίο ενδιαφέρο….. .
Γ) Επειδή εγώ ζαλίζο…..,θα ανέβου…… σιγά σιγά.
Δ) Συμφωνήσα…… με τη μαμά να κοιμά…………. πιο αργά.
Ε) Θα εί…. απέναντι. Πρέπει να βρού……. και τους άλλους.

Στ) θα ποτίζου……..τα λουλούδια κάθε μέρα.


 Κλίνω το ρήμα πλένω και ζαλίζομαι

Ενεστώτας
Ενεργητική φωνή
Ενεστώτας
Παθητική φωνή
Εγώ πλένω
Εγώ ζαλίζομαι














Ενεστώτας


      Ο Ενεστώτας είναι ο χρόνος που χρησιμοποιούμε για να φανερώσουμε τι κάνει κάποιος τώρα, δηλαδή στο παρόν.
Πχ: Ακούω μουσική. (τώρα)
Γράφω την ορθογραφία μου. (τώρα)
Ενεργητική φωνή και Παθητική Φωνή
Ενεργητική Φωνή
Παθητική φωνή
Ενικός Αριθμός
Εγώ
λύνω
λύνομαι
Εσύ
λύνεις
λύνεσαι
Αυτός, -ή, -ό
λύνει
λύνεται
Πληθυντικός Αριθμός
Εμείς
λύνουμε
λυνόμαστε
Εσείς
λύνετε
λύνεστε
Αυτοί, -ές, -ά
λύνουν
λύνονται
 
Π.χ.:
Ο Γιάννης λύνει τα παπούτσια του.
Αυτά τα παπούτσια λύνονται εύκολα.

Προσοχή: "με" ή "μαι"
Χρησιμοποιώ την κατάληξη ''-μαι'' στην Παθητική Φωνή στο α' πρόσωπο ενικού του ενεστώτα, δηλαδή στο "εγώ". Π.χ.: Εγώ κόβο-μαι
Χρησιμοποιώ την κατάληξη ''-με'' στην Ενεργητική Φωνή στο α' πρόσωπο πληθυντικού του ενεστώτα, δηλαδή στο "εμείς". Π.χ.: Εμείς κόβου-με

Προσοχή: "τε" ή "ται"
Χρησιμοποιώ την κατάληξη ''-ται'' στην Παθητική Φωνή στο γ' πρόσωπο ενικού του ενεστώτα, δηλαδή στο "αυτός,-ή,-ό". Π.χ.: Αυτός κόβε-ται
Χρησιμοποιώ την κατάληξη ''-τε'' στην Ενεργητική Φωνή στο α' πρόσωπο πληθυντικού του ενεστώτα, δηλαδή στο "εσείς". Π.χ.: Εσείς κόβε-τε

Τα ρήματα και οι φωνές τους

Τα Στρουμφάκια!

20 Οκτωβρίου 2011

Άθλοι του Ηρακλή - Το λιοντάρι της Νεμέας

Άθλοι του Ηρακλή - Το λιοντάρι της Νεμέας

Οι μαθητές ζωγραφίζουν τους άθλους του Ηρακλή...


Μπράβο Αντώνη ! 

Μπράβο Γιάννη !
  
Μπράβο Κυριακή !

Μπράβο Δήμητρα !

Μπράβο Σωκράτη !

Μπράβο Δέσποινα Δ. !

Μπράβο Τάσο !

Μπράβο Νίκο !

Μπράβο Φλώρι !

Μπράβο Βασούλα !

Μπράβο Μπενάρντο !

Μπράβο Γιάννη !

Μπράβο Σοφία !

Μπράβο Σωκράτη !

Μπράβο Δέσποινα Κ. !


Μπράβο Κώστα !

Μπράβο Λευτέρη και Σάββα !

Μπράβο Ελευθερία !

Μπράβο Νίκο !

Μπράβο Δημήτρη !

14 Οκτωβρίου 2011

Η γέννηση του Ηρακλή

Για να δούμε τι θυμάσαι, από το τελευταίο μάθημα που κάναμε στην Ιστορία, για τον αγαπημένο σου ήρωα Ηρακλή !
Προσπάθησε να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις:

1.   Ποια ήταν τα παιδιά της Αλκμήνης και ποιον είχαν πατέρα;

2.   Πώς πήρε το όνομά του ο Γαλαξίας μας;

3.   Τι έστειλε η Ήρα στην κούνια των δύο μωρών όταν ήταν 8 μηνών;

4.   Πώς κατάλαβαν όλοι τη θεϊκή καταγωγή του Ηρακλή;

5.   Ποια παντρεύτηκε ο Ηρακλής και πού κυβέρνησε;

6.   Τι κακό του προκάλεσε τότε η Ήρα, που πότε δεν ξέχασε το μίσος του γι' αυτόν;

7.   Ποια ήταν η ιέρεια του Απόλλωνα και τι του είπε πώς έπρεπε να κάνει για να τον συγχωρήσουν οι θεοί;

13 Οκτωβρίου 2011

Ενότητα 1. Ζούμε μαζί

Για να ζούμε χρειαζόμαστε κανόνες

Δραστηριότητες
Στο σπίτι μας και στην οικογένειά μας υπάρχουν κανόνες.
Ποιους κανόνες έχει αποφασίσει η οικογένειά σου να τηρεί;
Ποια πράγματα στο σπίτι δε σου επιτρέπουν οι γονείς σου;
 
Τι θα έλεγες στο παιδί του διπλανού διαμερίσματος αν έπαιζε δυνατά μουσική αργά το βράδυ, δηλαδή την ώρα που προσπαθείς να κοιμηθείς;
 
Τι κανόνες ακολουθούμε την ώρα που πολλοί άνθρωποι θέλουν να ξεκουραστούν;
 
Τι μπορεί να συμβεί αν ο οδηγός ενός αυτοκινήτου περάσει το δρόμο ενώ το φανάρι είναι κόκκινο;

Μήπως η τήρηση των κανόνων είναι προσωπική ευθύνη του καθενός;


12 Οκτωβρίου 2011

Ενότητα 1: Ζούμε μαζί

Για να ζούμε μαζί χρειαζόμαστε κανόνες


Κύρια ονόματα

Τα ουσιαστικά που φανερώνουν ένα ορισμένο πρόσωπο, ζώο ή πράγμα λέγονται κύρια ονόματα.
Στα κύρια ονόματα γράφουμε το πρώτο γράμμα τους πάντα με κεφαλαίο.
Κύρια ονόματα είναι:
  1. τα ονόματα των ανθρώπων:
    πχ: Δημήτρης, Λεωνίδας, Άννα, Παπαδόπουλος, Φωτίου
  2. τα ονόματα των μηνών και των ημερών
    πχ: Μάρτιος, Ιούλιος, Τρίτη, Σάββατο
  3. τα ονόματα των γιορτών
    πχ: Χριστούγεννα, Πάσχα, Θεοφάνια, Άγιος Σπυρίδωνας
  4. οι λέξεις: Χρηστός, Παναγιά, Θεός
    και τα συνώνυμά τους: Πανάγαθος, Μεγαλόχαρη, Παντοδύναμος
  5. τα ονόματα των χωρών, των πόλεων και των δρόμων
    πχ: Ελλάδα, Αθήνα, Ελευσίνα, Πανεπιστημίου
  6. τα εθνικά ονόματα
    πχ: Έλληνας, Άγγλος, Κερκυραίος, Ολλανδός  αλλά  ελληνικός, αγγλικός
  7. τα ονόματα νησιών, των βουνών, των ποταμών και των λιμνών
    πχ: Ρόδος, Όλυμπος, Αχελώος, Υλίκη
  8. τα ονόματα έργων τέχνης και λογοτεχνικών έργων
    πχ: Παρθενώνας, Τζοκόντα, Ο Μικρός Πρίγκιπας, Άξιον Εστί

Boηθητικά ρήματα έχω και είμαι

8 Οκτωβρίου 2011

Η γέννηση του Ηρακλή

Τι θα μάθουμε για τον Ηρακλή ...

Ο Ηρακλής σε παιδική ηλικία

Ο Ηρακλής ήταν ο πιο μεγάλος ήρωας των αρχαίων Ελλήνων και θεωρούνταν ημίθεος. Γεννήθηκε στη Θήβα από τον Αμφιτρύωνα και την Αλκμήνη. Η Ήρα όμως ήθελε να τον σκοτώσει μόλις γεννήθηκε, γιατί υποψιαζόταν πως ήταν κρυφό παιδί του άντρα της Δία. Γι' αυτό έστειλε δυο μεγάλα φίδια την ώρα που κοιμόταν ο Ηρακλής στην κούνια του. Όμως ο μικρός Ηρακλής τα άρπαξε από το λαιμό και με τα δυνατά χεράκια του τα έπνιξε, δείχνοντας έτσι ότι θα γινόταν ένας μεγάλος ήρωας. Αντίθετα με την Ήρα, η Αθηνά αγαπούσε τον Ηρακλή και τον προστάτευε. Κι ο Δίας, μια μέρα που κοιμόταν η Ήρα, έβαλε το μικρό Ηρακλή κρυφά στην αγκαλιά της, για να βυζάξει λίγο γάλα από το δικό της και να γίνει έτσι αθάνατος. Αργότερα ο νεαρός Ηρακλής μορφώθηκε κοντά σε ονομαστούς δασκάλους κι έμαθε αστρονομία, ιατρική, τόξο, άρμα, ιππασία κ.ά. Έτσι έγινε ένα γενναίο και δυνατό παλικάρι.

O Hρακλής

7 Οκτωβρίου 2011

Τα παιχνίδια της γάτας !


Κάνετε κλικ πάνω στη γάτα, περιμένετε λίγο και μετά πατήστε πάνω στο πινέλ.

Παραμύθια Αισώπου


ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΚΩΝ
Οι ποντικοί έκαναν μια μέρα συμβούλιο. Έπρεπε να βρουν κάποιο τρόπο για να προφυλαχτούν από μια γάτα που απειλούσε τη κοινότητά τους.

Ο καθένας έλεγε την ιδέα του, οι άλλοι διαφωνούσαν, άρχισαν τους καυγάδες , αλλά δεν κατέληξαν πουθενά.

Στο τέλος ένας ποντικός είπε:

 _Γιατί να μην κρεμάσουμε ένα κουδούνι στο λαιμό της γάτας; Κάθε φορά που η γάτα θα πλησιάζει το κουδούνι θα  χτυπάει από μακριά. Εμείς θα το ακούμε και θα τρέχουμε να κρυφτούμε. Έτσι πριν προλάβει να μας δει η γάτα , εμείς θα έχουμε κρυφτεί.
 
 _ Τι καλή ιδέα συμφώνησαν όλα τα άλλα ποντίκια με μια φωνή.

 _ Πάμε αμέσως να βρούμε ένα κουδούνι και να το δέσουμε στο λαιμό της γάτας’’.

 _ Περιμένετε μια στιγμή’’, είπε ένας γέρος και σοφός ποντικός.


_ Η ιδέα του κουδουνιού είναι πολύ καλή κάθε φορά που θα πλησιάζει η γάτα θα την ακούμε από μακριά και θα κρυβόμαστε. Αλλά θέλω πρώτα να σας ρωτήσω κάτι. Ποιος από μας θα διακινδυνεύει τη ζωή του και θα πάει να κρεμάσει το κουδούνι στο λαιμό της γάτας;

 Πράγματι , ο γέρο ποντικός ήταν πολύ σοφός.

Δείτε επίσης :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό!

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό! on PhotoPeach

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων!

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων! on PhotoPeach

Τα απίθανα... τριτάκια στο φούρνο της γειτονιάς!

Τα απίθανα... τριτάκια στο φούρνο της γειτονιάς! on PhotoPeach

Τα απίθανα τριτάκια στο Δισπηλιό !

Τα απίθανα τριτάκια στο νεολιθικό οικισμό του Δισπηλιού στη λίμνη της Καστοριάς (8-6-2012) on PhotoPeach

Τα απίθανα τριτάκια παίζουν Καραγκιόζη!

O Καραγκιόζης και η κυρά Παχυσαρκία on PhotoPeach